Betalle uudistuksia

Teksti
Kaikissa Betan nelareissa on nyt kaasarin sijasta ruisku. Kaikissa Betan nelareissa on nyt kaasarin sijasta ruisku.

Mallistossa muuttumattomana jatkaa 300-kuutioinen Xtrainer, joka on suunnattu enduroa aloitteleville kuskeille. Äärimmäisen jouheaksi muutettu 300-kuutioinen kaksitahtimoottori ja enduropyörää aavistuksen verran pienempi koko tekevät Xtrainerista helpon ajaa. Sen tuotantomäärää tullaan nostamaan vastaamaan nykyistä kysyntää.

Xtrainer oli Betan ensimmäinen malli jossa käytettiin voiteluöljyn ruiskutusta. Tekniikka sinällään on vanhaa ja tuttua, aiemmin puhuttiin tuoreöljyvoitelusta. Sen etuja on mm. aina optimaalinen öljyn määrä bensan seassa, näin savutus vähenee huomattavasti. Samoin öljyn sekoittelu bensan sekaan jää historiaan. Koska järjestelmä toimi Xtrainerissa, tuo Beta sen nyt kaikkiin kaksitahtimalleihinsa.

Nelarimallistossa 350-kuutioinen oli aiemmin ainoa ruiskutekniikan moottori. Muut moottoriversiot luottivat perinteiseen kaasariin. 2016-mallistossa tämäkin muuttuu, jatkossa kaikki Betan nelarit ovat ruiskumoottoreilla varustettuja.

Näiden isompien mekaanisten muutosten lisäksi koko mallistoon tulee useita pieniä hienosäätöjä iskareihin ja moottorinohjaukseen. Myös pyörien ulkonäköön on tulossa pieniä viimeistelyjä.

2T-malleissa käytetään tuoreöljyvoitelua. 2T-malleissa käytetään tuoreöljyvoitelua.
Öljyä ei enää tarvitse sekoittaa kannussa bensan sekaan. Öljyä ei enää tarvitse sekoittaa kannussa bensan sekaan.
Aiemmin vain 350-mallissa ollut ruisku löytyy nyt kaikista nelareista. Aiemmin vain 350-mallissa ollut ruisku löytyy nyt kaikista nelareista.
Nyt myös Betan kahvakumeissa on merkin logot. Nyt myös Betan kahvakumeissa on merkin logot.