Sherco 2019 mallisto

Sherco 2019 mallisto, teknisiä parannuksia, laihdutuskuuri ja Kayaban iskarit.
Sherco on esitellyt koko 2019 vuoden mallistonsa Ranskan Nimesissä jossa myös itse tehdas sijaitsee. Jo ennestään kilpailukykyiset pyörät ovat saaneet tukun merkittäviä parannuksia, joista isoin on Factory -mallien Kayaba iskunvaimentimet.

Ranskalainen Sherco on nuoresta iästään huolimatta pystynyt erittäin merkittävään kasvuun joka vuosi siitä lähtien, kun ensimmäinen enduropyörä esiteltiin vuonna 2004. Tehdas tunnettiin tätä ennen vain trialpyöristään, nykyään enduromallisto kattaa koko kirjon, 125, 250 ja 300 -kuutioiset kaksitahdit sekä 250, 300 ja 450 -kuutioiset nelitahdit. Kaudelle 2018 esiteltiin myös cross county mallit. 2019 uutuus on
SC-F 500 joka on suunnattu erityisesti Australian ja Pohjois-Amerikan olosuhteisiin.

Koko mallistoa koskevat uudistukset:

- Uusi runko. 2019 on rungon etuosaa yksinkertaistettu, joka on tuonut myös 400g painon pudotuksen. Ohjattavuus on tarkempi ja johdonmukaisempi.

- Neken T-kappaleet, painon pudotus 90g.

- Vahvistettu takanavan takarattaat kiinnitys kohdat.

- Uusi Michelin Enduro Plus takarengas, 200g kevyempi kuin edellinen versio.

- Uudet grafiikat, takalokasuojaa vahvistettu.

- Uusi jännitteensäädin, suurempi latausteho sekä parempi jäähdytys.

 

2-T mallien uudistukset

- 10mm leveämmät jäähdyttimet sekä vesiletkut uusittu.

- Uusi johtosarja, optimoitu johtojen kulkureitit, parempi joustavuus sekä suojaus.

- Uusittu kaasuttimen kumikurkku sekä äänenvaimentimen kumi.

 

125cc

- Uusi mäntä sekä sylinterin sovitus lohkoon.

- Parannettu voitelu kampiakselin laakereille.

 

250/300cc

- Uusi sylinteri ja kansi. Pakoaukonmuuntimen sähkömoottori käyttää suoraan muunninta ilman vaijereita, myös muuntimen osien määrä on pienempi. Parempi kaasuun vastaavuus sekä vääntö. 15% pienempi paino.

- Jäähdytysnesteen kierto optimoitu. Pienempi männän ja sylinterin välinen kitka.

- Pyörivää massaa on siirretty vauhtipyörältä ensiövedon kytkimen rattaalle, näin moottori pyörivä massa keventää etupyörää kiihdytyksessä.

- Uudet kaasuttimen säädöt sekä moottorikartat.

 

4-T mallien uudistukset

250cc

- Uusi poraus ja isku, mäntä nyt 78mm. Parantunut teho sekä kaasuun vastaavuus.

- Imu- ja pakokanavat muotoiltu uudelleen. Parempi huipputeho.

- Uudet nokka-akselit. Isommat venttiilit, imu 31mm ja pako 26mm.

 

300cc

- Pakokanava muotoilu uudelleen. Korkeammat huippukierrokset.

- Uudet soft/hard moottorikartat.

 

250 ja 300cc

- 90g kevyempi kytkinkruunu.

 

450cc

- Vahvistettu kannentiiviste.

- Puristussuhde nostettu 11,8 -> 12,3

- Modifioitu tasapainoakseli.

- Uusi moottorikartta.

 

500cc

- Uusi moottorikoko, 98mm mäntä.

 

Factory malliston uudistukset

- Kayaba kaksoiskammio etupää, mallikohtaiset säädöt ja jousivakiot.

- Kolmisäätöinen takaiskunvaimenin mallikohtaisille säädöillä. Kevyt alakiinnityspultti.

- Siniset Excel vanteet.

- Galfer etujarrulevy. Umpinainen takajarrulevy.

- Takaratas teräshammaskehällä.

- Kevyt AXP pohjapanssari kiinteillä kiinnityspisteillä, -250g painoa.

- Neken ohjaustangon pehmuste.

- Uusi pyramid silicon satulanpäällinen.

- Kaksiväriset Domino kahvakumit

- Jäähdyttimentuuletin vakiona.

- Akrapovic (4-t) ja FMF (2-T) pakoputki ja vaimennin.

- Shidon Li-ion akku sekä uusittu akunpidike, -1400g painoa.

 

Crosscountry malliston uudistukset/tekniset tiedot

- Samat kuin Factorymalleissa

- Trailtech tuuletin lämpötilan näytöllä

- Motocross etunumerokilpi

- Ei valoja

- Jäykemmät vaimentimien säädöt.

- Dunlop Geomax renkaat.

 

2019 malliston koeajokiertueesta tullaan tiedottamaan myöhemmin. Ensimmäiset mallit saapuvat Suomeen heinäkuun aikana. Factory mallisto on nyt saatavilla koko kauden ajan mutta rajallisena määränä.