takaiskarin hinnat/huolto/korjaus?

Kirjoittaja: Seppo SoiniKävipä sellanen juttu että vein crossista takaiskarin huoltoo josta oli tullu nesteet ulos ja muutaman päivän päästä huollosta soitettiin että iskarin sisään menevä varsi on kiero eikä iskaria voi huoltaa lainkaa. Pyöräni on suzuki rm 250cc 2T. Osaisko joku sanoa miten se olisi mennyt mahollisesti kieroon? ja mistähän kanattaisi alkaa kyseleen käytettyjä iskareita vai voiko tuolle iskarille tehä mitään. Uusi sellainen varsi maksaa 600e ja uusi iskari vielä enemmän nii onko mitään muuta edullisempaa keinoa saaha iskaria kuntoon?

Kirjoittaja: Miika SavoEi kai ne ihan noin kalliita voi olla (1600e)? Kauan sitten isäni osti mun Kawan piikkiin (linkullinen) Öhlinsin, joka maksoi mummoina jotain 3 000. Eli kaukana 1600 eurosta. Ei kai inflaatio hintoja niin paljon ole nostanut? Tai tiedä häntä.. Eipä oo ollut tarvetta ostaa öhläreitä tms. vähään aikaan. Kuulostaa ainakin siltä, että siihen hintaan saisi jo PDS iskarin (PDS vaimennin on paljon kalliimpi!).
Ostin kyllä itsekin tässä hiljan C2P -merkkisen (Paardekam) vaimentimen. Se on uusi hollantilainen merkki ja myös näitä "pro" tuotteita eli alumiinivaippainen. Niitä ei tosin ole vielä saatavilla kaikkiin merkkeihin, mutta hinta-laatu- suhteeltaan niiden pitäisi olla tosi kilpailukykyisiä. Valikoimaa ollaan vähitellen laajentamassa kattamaan useampia merkkejä ja malleja. Kyse on pienehköstä pajasta, joka tekee omia iskarihommia. Suomessa C2P iskareiden välikätenä toimii iskarivelho Jarmo "Topi" Toivonoja (Topi Service Riihimäellä). Kysypä Topilta, jos sillä olisi tiedossa käytettyjä Suitsan iskareita.

Kirjoittaja: Seppo Soinino onhan nuita tullu kyseltyä mutta tuntuu että kenelläkään ei ole tallinnurkissa ylimääräsiä ja uus öhlinssi maksaa jottai noin 1600e ei kellää ole semmosia rahoja :D ja uus tuo varsi maksaa 600e nii kyllä se pitää koittaa ensikki teettää jossai.

Kirjoittaja: Kees van NiftrikMatkaendurot.com-foorumilla oli kaupan RM:n takaiskari.

Kirjoittaja: SAMI KOMULAINENkyllä on mahdollista teettää varsia sorvareilla jossa on hyvät cnc sorvit itse olen teettänyt kelkan iskareihin varsia ja ne pelaa niinkuin kaupasta ostetut ja on paljon halvempia...

Kirjoittaja: Seppo Soinitekeekö ne oljykanavat niihin varsiin?

Kirjoittaja: Miika SavoVoipi olla edullisempaa ostaa uusi kuin alkaa koneistuttamaan vartta. Tosin ellei se iskari nyt ole ehdottomasti priimatavaraa eikä parempaa saa rahalla. Ns. alkuperäiset iskarit ei useinkaan ole niitä parhaimpia, vaan ostamalla WP:n, Öhlinsin tms., saat toiminnaltaan laadukkaamman vaimentimen. Alkuperäisen iskarin säiliö on teräsvalua ja näissä erikoisvaimentimissa se on koneistettu alumiinista. Alumiinirunkoinen toimii huomattavasti paremmin kun pyörällä ajetaan pidempiä yhtäjaksoisia sessioita. Käytettynä voi löytyä jonkun tallin nurkasta hyvinkin edullisesti.

Kirjoittaja: juha koskiMinkä vuotinen pyöräsi mahtaa olla? Toi että varsi on kiero kuulostaa
aika paksulta! En ihan heti uskoisi mahtaako huoltomies olla
perillä koko touhusta? Meinaan sitä vartta on vaikea saada kieroon
ellei mahdotonta!

Kirjoittaja: Seppo Soinipyörä on vm:2000 ja äsken kävin hakemassa iskarin pois huollosta ja se varsi joka mene iskunvaimentimen sisään todellakin oli kierossa liekkö entinen omistaja ajannu sillä ilman nesteitä ku se on kiero. Ei mielellään kehtais alakaa tilailee mittää ku kaikki pitää tilata jostain japanista nii seo kausi jo ohi ennen ku ne osat saa :D pitänee vissii jostain kehitellä käytetty iskari. vai onko kyseistä vartta mitään mahollisuutta tehä itse?