SUZUKI RMZ 450 09 Runkonumero

Miten saa selville vuosimallin?

Foorumit

Soita Suzukille, sieltä kertovat.

Rungonnumeron 10. merkki.Jos se on 9 niin pyörä on -09

Jaa, mulla rungonnumeron kymmenes merkki on 0(nolla), vaikka pyörä on vm 2008. Olen tarkastanut vuosimallin maahantuojalta. Runkonumerossa ei muuten ole yhtään ysiä tai kasia.

Re: RMZ model year identification

--------------------------------------------------------------------------------

the 10th number of the frame number is the year. if its a 9 then its a 2009 if its a 5 then its a 2005,u get the picture!

EU ei vaadi tuota VIN numeroa täydellisenä alueelleen maahantuotuihin ajoneuvoihin ja esimerkiksi Jammuissa on kaikissa nollat vuosimallin kohdalla (ainakin kaikissa, mitä mulla on ollut). Maahantuojalta saa selvitettyä runkonumerolla ja/tai moottorinumerolla oikean vuosimallin.

Toi 10 numero on siis luotettava vuosimallin tunnistin vain jenkkimalleihin ja jos sellaisen Suomessa pyörästä löytää, niin todennäköisesti kyseessä on jenkeistä jonkun toimesta uitettu yksilö. Amerikkalaisten laman takia kertyneiden varastojen takia ne ovatkin tällä hetkellä reilusti halvempia kaikkine veroineen/kuluineen kuin EU mallit, joten niitä on varmasti liikkeellä.

On ollunna useampi Brandtin maahantuoma Honda ajussa ja hyvin on 10 rungonnumero täsmännyt vuosimallin kanssa.Tuossa yksi osoite johon voi numeron laittaa ja testata:

http://www.analogx.com/CONTENTS/vinview.htm

Pistin tonne Jukan linkkiin oman runkonumeron, sen se näytti että se on japanilainen, aasiasta ja merkki Suzuki, kaikki muut kohdat \"Unknown\".