Maastokoe maalialueelle, kärki viimeisenä maaliin

Sijaitsi Päitsin maali- tai vastaavasti starttipaikka missä tahansa, ei maaliintulossa tai startissa ole mitään katsottavaa. Paitsi se yksi kaveri ja sukulaissälli.

 

Tietenkin startti voisi tapahtua Helsingin keskustasta, jolloin enduro olisi periaatteessa suurimman mahdollisen yleisön edessä. Mutta jos ei seuraa enduroa eikä ole nimenomaan lähtöpaikalla, miten paljon keskustassa asfaltilla ajavat endurokuljettajat oikeasti herättävät tarpeellista huomiota?
Uutinen: Maastokoe maalialueelle, kärki viimeisenä maaliin

Foorumit

Toivottavasti seuraava Päitsi, juhla 80V, ajetaan oikeilla luotettavuusajon säännöillä.
Osallistumismaksu esim 500€ sisältää yhteishuollon polttoaineineen ja eväineen. Renkaita ym varaosia saa olla esim 20kg/kuljettaja. Osallistuminen omalla huollolla 800€, jolloin voiton nälkäinen kova A-kuski voi yrittää voittaa huollolla.
Takki- ja haalarihuollot pannaan videokameralla joka EK:n maalissa ja pistokokeilla esim valokuvin siirtymillä. Jos varusteet lisääntyneet, niin aikasakko 30min "varastetuista/löydetyistä" varusteista.
Naurettavaa urheilijaporukkaa, jos KOVA A-kuski ei kykene kiertämään Päijännettä samoilla varusteilla. Nykyisin käytössä on coretex, lämpökerrasto, tankorukkaset, lämppärit kahvaan ja kroppaan, reppu ym.
Nytkin esim C-luokan kärki, Ilkka Mäki, ja useita veteraaneja ym kykeni siihen.
Yhteishuolto on tehokas ja helppo toteuttaa, esim 18 hlöä ja 6 huoltoautoa riittänee. Ps. Kisan järjestajän talous paranee ja samalla nykyinen huoltoporukka pääsee katselijoiksi EK:lle ja siten kilpailun fiiliskin paraneen jopa makkaramyynnin tuotto kasvaa.

Moikka
Olen samoilla jäljillä repan kanssa noin pääpiirteittäin.
2 viimeistä päitsiä -13 ja -14 yksillä varusteilla lähdöstä maaliin. Ainoastaan kuivaa alle vaihtaen.
Yhteishuollosta sen verran että varmasti löytyy reitin varrelta moottorikerhoja/ kyläyhdistyksiä/nuorisoseuroja/ urheiluseuroja jotka saamallaan kulukorvauksella hoitaa sen . Ja näin ollen ei tarvitse sitä helvetillistä autokolonnaa siihen kun asia hoidetaan paikallisesti. Yhteishuoltajuuteen sitominen osallistumis maksuun olisi mielestäni hyvä juttu joka olisi pakollinen muille paitsi A-B luokan kuljettajille.?? Haalari huollosta olen edelleen sitä mieltä että kun perättäisinä vuosina on meinannut mennä h-huolto auton ovesta takapenkille niin ...............
Yksinkertaisesti niitä autoja ajaa joko ääliöt tai muuten vaan välinpitämättömät ihmiset. .
Mielestäni Päitsi on ja toivottavasti pysyy kansallisen Enduron lippulaivana ja sen kehittämisessä olisi tehtävä yhteistyötä ettei kilpailu näivettyisi hiljaa pois.

Hyvässä hengessä
Mika Vuori C-Partio nauttimassa safarilla vuonna -14

Voi hyvää päivää Reijo!!!