Kx250f -05 moottorin lohkot

Onko kellään kokemuksia murtuneen lohkon hitsauksesta ja sen kestävyydestä? Listaa vois laittaa myös purkaamoista joista vois kysellä moisia osia.. Kyseessä vesipumpun lohko sekä koneen oikea lohko.

Foorumit

Itselläni on pari eri lohkoa hitsattu ja hyvin on kestänyt. Etsi vaan tarpeeksi pätevä tig-hitsaaja.

Hitsauksen onnistuminen riippuu kait lähinnä alumiiniseoksesta, tai siis mitä muuta siinä on alumiinin lisäksi ja kuinka paljon. Runsas magnesium aiheuttaa kait haasteita.

Omat lohkoni (RM-Z 250 -09) korjattiin Turun TD-koneistamossa ihan migillä hitsaamalla. Tulos oli siisti ja on kestänyt ainakin toistaiseksi.

Koneistamossa hitsattiin umpeen öljypropun reikä, joka repeytyi / halkesi kun ajoin mopon pohjastaan kiinni jonnekin. Hitsauksen jälkeen se porattiin / kierteytettiin uudestaan. Toinen korjaus tehtiin lohkon alapuolisen etukiinnityskohtaan. Koko poraus (siis josta kiinnitetään runkoon) oli haljennut ja se korjattiin hitsaamalla.

Koko homma maksoi 50 eur (verollinen hinta)

Espoon Erikoishitsaus on hitsannut minulle takahaarukkaa, räjähtäneen käynnistyspolkimen lohkon aukon kohdalta, takahäkin ym. Erittäin pätevä kaveri, suosittelen. Hintakaan ei ole ollut paha.

Kiitokset vastanneille! Täytyypä laittaa viikonloppuna kone atomeiksi ja lähtee näyttämään osia..

Jos kiinnostaa niin löytyy moottori mistä yläkerta mennyt mutta lohkot ehjiä. Samoin koko pyörä noin 40 tuntia ajettu ja erinomaisessa kunnossa. Halvalla lähtee koko hoito. 040 5022441