ktm 250 excf

Löytyyköhän mistään vielä 350kittiä vm2002 kotariin? Passaako uudempien moottorityyppien kitit mun vm2002 moottoriin?
Minkälasia moottoripäivityksiä on vuosien varrella tullut 250siin nelareihin ja minä vuosina?
Mistä saisi tietoa?
Ei oikein tunnu mistään löytyvän tietoa, eli enskaharrastus tullut kaivettua nuoruuden ajoilta uudelleen ja pudonnut kehityksen kärryiltä :)
Nyt tuntuu, että pikkuisen kaipaisi lisää potkua 250seen, muita viriehdotuksia??

Foorumit

Tuo 2002 250 EXC on vielä RFS-koneella, eli koko pyörä pyttyä ja kantta lukuunottamatta sama kuin kaikissa isommissakin malleissa. Sen jälkeen on tullut kai kaksi kokonaan uutta konetta. Pienellä googlailulla 2006 tuli uusi kone. Olen aika tarkkaan 100% varma, etteivät uudempien koneiden kitit käy RFS:ään.

Tuo vanha pyörä on muutenkin sellainen möhkö (painava ja rauhallinen old school-nelari), että mieluummin säästäisin ne kittirahat tämän vuosikymmenen pyörään tai edes vähän uudempaan, vaikka 300-kuutioiseen 2-tahtiin. Änkkäri, korkeammat puristukset tuova mäntä, nokat, kanavien viilailu, sytkä, siinä mahiksia saada enemmän potkua irti nelarista, mutta en tuon kanssa siihen lähtisi, kun kaikki maksavat kuitenkin satasia max. parin tonnin pyörään.

Ja löytyyhän noita kittejä, esim. tosta:
http://www.ht-racing.com/250rfs.aspx

Tuonne joutuu kyllä lähettämään oman pytyn.

Tullit ja verot ainakin periaatteessa menevät uusista osista, työstä ja postimaksuista. Jos päädyt lähettämään pytyn sinne, kannattaa ainakin tehdä se vientitulliselvitys tms., ettei ainakaan omista osistasi enää rokoteta.

Pienempiin big boreihin toimii vanha kansi, mutta tuollahan HT ainakin suosittelee myös kansitöitä jos laittaa noita isompia.

Eiköhän se 450 pytty fyysisesti mene kiinni lohkoihin. Siinä vaiheessa voi tulla jo kannen kanssa vähän ahdistusta, tai sitten ei. Lohkot ovat tosiaankin tietääkseni tasan samat, joten isompi konekin menisi tuohon runkoon pulttaamalla. Kannenkin ulkomitat lienevät samat. Nyt menee kuitenkin jo pahasti mutun puolelle, kannattaa tarkistaa toisesta pyörästä, noita RFS:iä Suomessa riittänee. Omat omistuskokemukset vain 520 SX ja siitä on kymmenen vuotta.

Taas netti avuksi ( http://fichefinder.ktm.com/ ) ja ainakin 2002-mallisissa 250 ja 520 on samat lohkot (osanumero 59030000044 ). 450 ei tehty, mallit olivat 400 ja 520.

Kiitos vastauksesta!
Pitänee miettiä tuota pytyn lähettämistä jenkkilään, tuleekohan siitä vielä tullit ja verot kaupanpäällekkin(olen lähettänyt ennenkin, webcam ja jt-piston)
Ja passaako kansi enää sit vai pitääkö siihenkin tehdä tuon 350kitin yhteydessä jotain.
Sun vastauksesta vois päätellä, että passaa suoraan 450pyttykin tuohon moottorilohkoon kiinni, jos alakerta on sama useissa malleissa.
Tiedätkö, voisko ajatella, että menis suoraan kiinnityksiltään 450 4-t kone tuohon mun runkoon, jos sattus löytymään koko kone?
Ei viittis heti vaihtaa pyörää ku aika hyvin säilynyt tuo mun 250 ja kesällä vasta laitoin.
No..pitää tuumailla, jos päivittäs ens kesänä uudempaan malliin.
Tuli tosiaan vaihdettua alaa täysin kun olin niin kustomimies aiemmin ja nuoruudessa oli parikin enduroa ja alko nuo metsätiet uudelleen kiinnostamaan :)