Yamahalta uusi YZ250F

Teksti
2019-malliseen Yamahan pikkunelariin on tulossa suuret uudistukset. Myös YZ85 päivittyy isosti.

Täysin uusi, 2019 YZ250F -moottori on tehokkain Yamahan milloinkaan valmistama nelitahtinen 250 cc:n tuotantomoottori.

Sen uudenlainen sähköstartti säästää arvokkaita sekunteja, jos moottori tahattomasti sammuu kilpailun aikana. Yamaha Power Tuner -sovelluksen ja säädettävien tehokarttojen avulla moottorin ominaisuudet ovat helposti ja tarkasti säädettävissä jokaisen radan erikoisvaatimusten mukaan.

Uusi kompakti ja keveä runko takaa ketterän ajettavuuden ja uudistettu jousitus erinomaisen ajotuntuman. Joten voit vaatia enemmän. Uusi Yamaha YZ250F on suorituskyvyn sekä tehon muokkausmahdollisuuksien osalta täysin uusi ja ennen kokematon 250 cc -luokassa.

Kompakti muotoilu ja uudenmallinen satula

Muodoiltaan vuoden 2019 YZ250F-malli on täysin uusi. Esimerkiksi kompaktin bensatankin muoto perustuu tehdaskuljettajien kokemuksiin. Uuden muotoilun keveämmät rakenteet vähentävät painoa. Sen lisäksi uuden solakan kokonaisuuden etu on, että kuljettajalla on enemmän tilaa liikkua, parempi tuki polville ja tehokkaampi ajotuntuma. Istuimen muotoja on myös muokattu, jotta kuljettajalla on paremmin tilaa liikkua.

Uudistettu jousitus

Läpimitaltaan isommat KYB®-teleskooppiputket tukevoittavat etupäätä ja ohjaustuntumaa. Teleskooppien sisäisten rakenteiden uudistukset puolestaan tehostavat jousitusta ja iskunvaimennusta kaikissa tilanteissa. 2019 YZ250F:n runkoa varten on kehitetty uusi, aiempaa kevyempi ja tilavuudeltaan suuremmalla lisäsäiliöllä varustettu, monisäätöinen KYB®-iskunvaimennin.

Edistyksellinen Power Tuner –älypuhelinsovellus

Yamahan YZ-malliston lippulaivan YZ450F:n tavoin YZ250F:n vakiovarusteena on nyt myös CCU-kommunikaatioyksikkö (Communication Control Unit). Power Tuner -sovelluksen avulla voi säätää tehokarttoja - ilma/polttoaineseosta ja sytytystä - radan vaatimusten mukaan ja tallentaa tiedonkeruun tulokset sekä seurata eri toimintoja kuten määräaikaishuoltoja, vikadiagnostiikkaa, käyttötunteja ja paljon muuta.

Yksityiskohdat

– Kokonaan uusi, nestejäähdytteinen, 250 cc:n nelitahtinen DOHC-moottori

– Power Tuner -älypuhelinsovellus ja reaaliaikainen säädettävyys.

– Tehokarttojen 2-asentoinen ‘On the fly’ -valintapainike.

– Kevyt sähköstartti ja litiumioniakku

– Linjakas ja solakka, kompakti muotoilu ja satula

– Rakenteeltaan vahvempi kehtorunko

– Etuhaarukan uudet, läpimitaltaan isommat AOS-teleskoopit.

– Takana vaimennusominaisuuksiltaan parannettu, kevyt iskunvaimennin.

– Vähemmällä kahvavoimalla toimiva uusi, entistä vahvempi kytkin.

– Toimivuudeltaan ja muodoiltaan tehokkaampi jäähdytin

– Uudenmallinen ilmanpuhdistinkotelo

– Uusi, tukevampi nokkaketjumekanismi

Hinta alkaen € 9 140,00

Nestejäähdytteisen, 4-venttiilisen, 250 cc:n DOCH-nelitahtimoottorin eteen suunnattu, suora imusarja ja symmetriset imu- ja pakokanavat takaa moottorin tehokkaan hengityksen. Uusi, puristussuhteeltaan korkeampi mäntä ja uudet venttiilit parantavat etenkin huipputehoa ja uusi, kevyempi sylinteri on enemmän pystyssä, joten painopiste on keskitetty entistä paremmin.
Täysin uudistetun 85 cc:n kaksitahtimoottorin pakoaukon ajoituksen YPVS-järjestelmän (Yamaha Power Valve System) ansiosta vetoalue on erinomaisen laaja ja huipputeho paras mahdollinen. Hyvä vääntö ja huipputeho ovat tarpeen, kun ajetaan voitosta. Monisäätöinen etujousitus, wave-jarrulevyt edessä ja takana ja säädettävä ergonomia. Uudistetun YZ85:n ominaisuuksissa ei ole tingitty, vaan sovellettu teknologiaa, joka takaa pääsyn lajin huipulle.

Lisää uutisia

KTM kutsuu uusien offroad-pyörien omistajat VIP-vieraina enduron joukkue SM-kilpailuun Vantaalle 29.9.2018
Sunnuntain yksittäinen kohokohta koettiin SM-kilpailun avauserässä, missä Sipoon Moottorikerhon vasta 15-vuotias Kimi Koskinen saapui ruutulipulle ensimmäisenä peitoten monta todella kovaa ja kokenutta SM-sarjojen kilpailijaa.
Sunnuntaina 10-15-vuotiaiden MXC-luokkien mestaruus meni Vantaalle, kun seuran ykkösmiehitys Sampo Rainio, Nico Stenberg ja Miika Jukarainen joukkueenjohtajanaan Tero Jukarainen oli pitelemätön.
Sipoossa ajettiin viikonloppuna myös lasten kerhojoukkueiden ja veteraanien joukkueiden kilpailu.
Orimattilan Moottorikerho lähti ennakkosuosikkina motocrossin kerhojoukkueiden Suomen mestaruuskilpailuun Sipooseen eivätkä Juuso Matikainen, Joni Tuominen ja Niko Koskela hermoilleet, vaan veivät mestaruuden. Sunnuntainen titteli oli seuralle ja kolmikol