Verkkokauppa Pierce kasvatti myyntiään

Teksti
Ruotsalainen Pierce Ab, joka pyörittää kolmea suurta teknisenkaupan verkkokauppaa, 24MX:ää, XLmoto:a sekä Sledstore:a, kasvatti myyntiään 77% vuoden ensimmäisellä kvartaalilla 72 miljoonasta kruunusta 128 miljoonaan kruunuun verrattuna vuoden takaiseen. L

– Erinomainen tulos ensimmäisellä kvartaalilla valaa uskoa tekemiseemme ja takaa sen, että jatkossa pystymme panostamaan entistä enemmän toimintamme kehittämiseen monella osa-alueella ja ennen kaikkea asiakkaan positiivisen ostokokemuksen mahdollistamiseen. Säilyttäen asemamme markkinoiden edullisimpana kauppana kuluttajalle, kertoo Pierce Ab:n perustajajäsen Daniel Petersen.

Pierce Ab:n verkkokaupat myyvät ajovarusteita, varaosia, tarvikkeita sekä viritysosia motoristeille, motocrossareille, endurokuskeille sekä moottorikelkkailijoille. Ensimmäinen askel ulos kotimarkkinoilta Ruotsista oli vuoden 2011 24MX offroadverkkokaupan julkaiseminen Suomeen. Nykyään Pierce toimii 17 eri Euroopan maassa.

– Vitsikkäästi yksi eniten myydyistä yksittäisistä tuotteistamme on miesten pitkävartiset Stay-Up sukat, jonka tuotteena olettaisi olevan vaikea myytävä mutta tämä on välttämätön tuote offroadmoottoripyöräilyssä, jossa käytetään lähes haarniskamaisia polvitukia sekä ajosaappaita. Tuote ehkäisee tehokkaasti rakkojen ja hiertymien muodostumista sekä pitää jalat kuivana hiestä, mahdollistaen näin pitkätkin ajopäivät satulassa. Pelkästään viimeisen kuuden kuukauden aikana olemme myyneet yli 30 000 paria 24MX sukkia. Kertoo sisäänostopäällikkö Anton Wass.