KOEAJOSSA: 2018 mallin Kawasakit

Teksti
OffroadPron testiryhmä kävi tänään koeajamassa Kawasakin 2018 malliset crossipelit. Tiukat koeajoanalyysit testivideon muodossa tarjolla huomenna Offroadpron tilaajille.

Kawasaki KX250F koki ensi kaudeksi runsaasti pikku-uudistuksia sekä moottorin, että jousituksen puolelle. Moottori sai mm. uuden kannen, pakopuolen nokka-akselin, ruiskurungon, muokatut ruiskusuuttimen kannet, tehokkaamman polttoainepumpun, pakoputken alkukäyrän sekä muokatun ruisku- ja sytytyskartan, jotka tarjoavat lisää tehoa ja paremman venyvyyden. Jousituksen säätöjä on vaihdettu sekä etu- että takapäässä, jonka lisäksi etupään Showa SFF keulaan on vaihdettu löysempi jousi keulan toiminnan herkistämiseksi.  

Kawasakin iso tykki ei ole tarroja lukuunottamatta muuttunut kaudelle 2018, mutta viime vuodelta tuttu vakaa ajettavuus ja tasaisesti vetävä moottori ovat edelleen KX450F suurimmat valtit.

Maanantaina Lappeenrannasta alkanut Kawasakin koeajokiertue jatkuu huomenna keskiviikkona Salon Kavilannummen radalla.

Aikataulu:

Ke 20.9. Salo Kavilannummen MX-rata, klo 15-19 (Takatalo)
to 21.9. Vantaa Lavanko, klo 15-19 (SE-Team)
ke 27.9. Montolan MX-rata, klo 15-19 (JS-Motors)
to 28.9. Mikkeli Jyhnäharjun MX-rata, klo 15-19 (JS-Motors)
su 1.10. Turku Oripään endurorata, klo 12-16 (Molitor)
ma 2.10. Seinäjoki Kurjennevan MX-rata, klo 14-18 (Jokiniemi-Motors)
ke 4.10. Kemi Kaakamon MX-rata, klo 15-19 (Prima-Rauta)
to 5.10. Kajaani Santamäen MX-rata, klo 14-18 (Laatukone)
la 7.10. Pornainen sänkicrossit, klo 11-18
Ke 18.10. Joensuu Uuron MX-rata, klo 14-18 (Kone-Jönnit)
la 21.10. Tuusula Offipäivä, Uutelankuja 31, klo 10-14 (Tuusmotor)

Koeajettavissa KX450F, KX250F, KX85, KX65 ja KLX110.

Koeajo on asiakkaalle avoin ja maksuton. Mukaan tarvitaan motocross-/enduro-ajovarusteet sekä henkilöllisyystodistus. Alle 18-vuotiaalla koeajajalla tulee olla vanhempien allekirjoittama suostumus osallistua koeajoon tai vastaavasti vanhemmat mukana koeajotapahtumassa.

Pikkunelarin moottorin muutokset ovat tuoneet kaivattua lisäpotkua pikkupeliin. Pyörä on kevyen tuntuinen niin mutkissa kuin hyppyreissäkin, mutta etupään toiminta jarrupateissa aiheuttaa toivomisen varaa.
Kuva
Kusti Manninen
Kawasakin isopyssy säilyy tarroja lukuunottamatta muuttumattomana.
Pikkunelarin muutokset eivät tarroja lukuunottamatta juurikaan näy ulospäin.