Husqvarna julkaisi 2015 malliston

- -
Kuva
Husqvarna / Schedl R.

– Husqvarna loi vuosi sitten strategian, jonka mukaan etenemme ja pyrimme vaalimaan merkin vahvoja perinteitä. Nyt 2015-malliston kanssa lunastamme tuota lupausta ja rakennamme valoisaa ja vahvaa tulevaisuutta merkille, kertoo Husqvarnan toimitusjohtaja Oliver Göhring tiedotteen avaussanoissa.

Mitä uutta pyörissä sitten on?

Motocross-malleihin tulee enduromalleista tuttu WP:n nelikammiokeula. Takaiskunvaimennin on neljä millimetriä pidempi, mutta istunkorkeus on sama kuin aiemmin, sillä linkustoa on muutettu siten, että korkeus säilyy samana. Pidemmällä iskunvaimentimella ja uudella linkustolla on saatu parempi progressiivisuus aikaiseksi.

Etuakselia on kavennettu 22-milliin ja sillä haetaan parempaa tuntumaa rataan varsinkin kovilla alustoilla.

– Hiekkaradalla sitä ei tunne niin hyvin, mutta kovilla radoilla tuntuma on parempi, sillä nyt etuakseli antaa paremmin periksi, eivätkä kaikki iskut kohdistu iskareihin, Husqvarnan tuotepäällikkö Juha Salminen sanoo.

FC250- ja FC350-malleihin on uusittu kytkinkruunu ja jouset. 85-kuutiosessa on kevyempi takahaarukka.

Enduropyöriin on tuotu uusi etuvalo, maski ja motocross-pyöristä tuttu etulokasuoja. Myös T-kappaleet on uusittu.

Kaikissa enduromalleissa on WP:n nelikammiokeula. FE250- ja FE350-pyörissä on uusi kytkinkruunu ja jouset painon säästämiseksi ja luottettavuuden lisäämiseksi.

FE250-mallissa on pidempi kuutosvaihde, kun taas TE125-malliin on pistetty kaasuttimen säädöt uusiksi.

TE250-malliin parannettu pakoaukonsäädintä siten, että se aloittaa 200 kierrosta aikaisemmin tavoitteena saavuttaa pehmeämpi tehon ulostulo.

Sekä TE250- että TE300-malleihin on muutettu sähköstartin välitystä toiminnan parantamiseksi. Muutosten myötä pyöriin on asennettu pienempi ja kevyempi 3Ah akku.

Luonnollisesti kaikkiin pyöriin on uusittu grafiikka.

Husqvarnan lehdistökoeajo suomalaiselle medialle on ensi maanantaina.

Husqvarna FE 250. Husqvarna FE 250.
Kuva
Husqvarna / Mitterbauer H.