GP-säädöt Järvenpäästä

Teksti
Eemil Pohjolan kolmepuolikas purettuna säätöjä varten. Eemil Pohjolan kolmepuolikas purettuna säätöjä varten.
Hussetiimin pyörät tehdään RaceProsin pajalla

RaceProsin, eli Timo Virtasen ja Mika Sirosen osuus eilen julkistetussa projektissa jäi hiekan epäselväksi. Käynti herrojen pajalla antoi kysymyksiin vastauksia.

Tiedotustilaisuudessa kerrottiin, että Hussetiimin tekninen tuki tulee RaceProsin toimesta mutta mitä se tarkoittaa?

Vierailu RaceProsila alkoi ansiokkaasti, sillä heti pajan oven avattuani kupletin juoni kirkastui. Timo Virtanen tuohusi kovalla kiireellä Eemil Pohjolan uuden kilpurin kimpussa. Venttillikoppa oli auki ja hydraulinen nokkaketjun kiristäjä oli juuri menossa vaihtoon, tilalle tuli mekaaninen. Syy kiireeseen johtui viereisessä hallissa majaansa pitävän Harri Piensalmen Viaber Oy:n penkitysajasta. Dynopaikka oli Pohjolan pyörälle varattu ja se piti kiireellä saada jarrutukseenja säädettäväksi.

– Juu kyllä tämä näin menee. Me tehdään täällä koko tiimille pyörät valmiiksi SM- ja MM-tasoa varten. Kun pelit on saatu rakennettua valmiiksi, meidän vastuullamme on ylläpitää niiden kisavire läpi koko kauden, kertoo Virtanen.

– RacePros on Kytösen tiimin yhteistyökumppani, meidän vastuullamme on kaikki moottoritekniikka ja jousitus.

Pajan perällä etupään kanssa työskentelevä Mika Sironen nyökkää ja kertoo samaan syssyyn olevansa tiimille päämekaanikko, joka kiertää koko MM-sarjan huolehtimassa kuskien kaluston kisakunnosta.

– Tämähän on meille luontainen tapa olla mukana toiminassa. GP-tason kaluston luominen ja ylläpito on meidän ydinosaamista ja me pystytään tarjoamaan koko viiden kuskin porukalle huippuunsa säädetty kalusto. MM- ja SM-kisoihin, sekä tietysti Päitsille rakennetaan tilanteen mukaisesti tarkoituksenmukainen paketti, valottaa Virtanen.

Antti Hellstenin puolikas on myös työn alla. Antti Hellstenin puolikas on myös työn alla.