Yamaha YZ250F

Ootteko valmiina? Nopeempi ku tehdas piikit ja yhtä nopee kuin puolikkaat, pelit kiertää 13500rpm ja kyykyttää kaikki! Mitä mieltä...?

Kirjoittaja: Henrik AsplundTaitaa vaan olla aika tuhokallis toi kakspuokki.. Se on biken ruotsin kuvaston mukaan vain tonnin pari kruunua halvempi kuin 400:nen!

Kirjoittaja: sami tammluin jostain lehdestä että laaksosen markolle
olis tulossa joku uusi jammu nelari testiin.onko se nyt tää 250 kuutioinen onko tietoo?

Kirjoittaja: M. LaineKyllä siellä noi vakio Kawatkin on saman hintaisia (itseasiassa halvempia verotuksen ja myyntimäärän takia) kuin Suomessakin. Ja jos puhutaan jostain yksittäisestä pyörästä niin kyllä niitä kalliita pyöriä varmasti Suomestakin löytyy. Pistetään vaan mahdollisimman titanium- ja hiilikuitu ym. erikoisosia pyörään niin kyllä hintaa alkaa kertymään. Ei vaan ole ihan suhteessa tehoon. Tai on ehkä, mutta eksponentiaalisessa suhteessa. ;o)

Kirjoittaja: pirhonen osmoSe on kyllä totta et Jenkki vehkeitä ei kannata verrata meidän pyöriin. Esim. Ricky Carmichaelin 250cc Kawa maksaa Jenkeissä 55.000 dollaria, se kertaa 7 =saadaan markoiksi! Think about that...

Kirjoittaja: Seppo HelenMikko Karppiselle: Ei ole mitään yammua vastaan tosin ei puolestakaan. Vai lyömätön piikeissä! Miten MM sarjassa kävi? Entäs jenkkien sarjassa? No entäs SM? Täytyy todeta vielä ettei ainakaan SM sarjassa häikäissyt kulkevuudellaan esim. Salon nopealla radalla millään tavalla. Eiköhän ne ollu punanen ja keltanen mitkä kulki ainakin täkäläisissä kisoissa.

Kirjoittaja: Seppo HelenNo miten tonkin hussen hyvyyden nyt ottaa. Eipä se Aaltosen husse ainakaan Lavangon SM kisoissa mitenkään suoritus kyvyllään häikässyt, päinvastoin papatti kuin papupata eika kulkenut mihinkään. Vaikutti tosi jyrältä ja kilpailukyvyttömältä jopa kaksipuolikasta hondaa vastaan.

Kirjoittaja: Tommi LSeppo: Lue Mx Action jos osaat englantia niin ymmärrät mitä Dubach, Roncada ja Fonseca pyörästä sanoo. Nopeempi kuin tehdas piikit ja yhtä nopee kuin puolikkaat. näät sit ensi kesänä! Tuomas: kumpi on sun mielestä nopeempi KX 60 vai nelitahti 80?

Kirjoittaja: Tommi LSeppo: Salossa on aivan sama millä värillä ajaa kunhan vain on vehkeet säädössä ja kuski kunnossa. Katsos uudestaan noita Jenkkien tuloksia East Sx Roncada 1 ja Nationals 2, Yamaha Of Troy oli menestynein support tiimi. Mut ihan sama! koska ne pelit millä ne ajaa jenkeissä, niillä ei oo mitään tekemistä vakio Yamahan kanssa mitkä tulee Arwarille!

Kirjoittaja: Anssi LehtinenToivottavasti toi YZ250F tappaa 2-tahtipiikit. On ne sen verran karmeeta kuunneltavaa.

Kirjoittaja: Mikko KarppinenEiköhän sieltä tule vielä kireät nelitahtipiikit jotka on tehty kasikympin runkoon..

Kirjoittaja: Tuomas pJoo kiitti vaan,Anssi! Onhan ne äänet välistä hermoille (puhumattakaan korville) käyviä piikissä, mut milläs sit ruvettas ajamaan kun kasikymppi käy pieneks? puolikkaalla? yz250f:llä? Kysymys kuuluu onko mitään järkee?

Mitä tohon jamppiin tulee ni toivottavasti on hyvä mutta pahoin pelkään että ei tuu kestämään, johan tossa tulee jo kylmä hiki kun lukee teknisiä tietoja!(ainakin mulla).
Käykää sivuilla www.transworldmx.com ,siellä on juttua tosta pyörästä

Kirjoittaja: Seppo HelenSe pitäis vähän paremman merkin kuin yamahan perehtyä noihin pikku nelareihin, niin siitä vois tullakin jotain. Siis sellaisen millä on enempi tietotaitoa. Honda, Suzuki.ym

Kirjoittaja: Tuomas pTämän hetkisitä jos puhutaan ni kx 60 vaikka takaperin ajaen.On nähty radalla.(enkä tarkota takaperin ajoa..)

Kirjoittaja: Tuomas LuotoKyllähän eurooppalaisilla merkeillä kaikista pidempään on kokemusta kun puhutaan enduro/motocross nelareista. Uuden 250 4T HVA:n moottorin kannessa on kuulemma Ferrarin tekemiä palikoita, odotamme mielenkiinnolla. Siinä voi olla japsien kaataja 250 4-t luokassa, niin Endurossa kuin myös motocrossissa.

Kirjoittaja: SeveriKyllä 125 ja 250 pitäis olla kakstahtisia...

Kirjoittaja: pirhonen osmoYmpäristökysymykset on tietenkin tärkeitä tänä päivänä mutta tuntuu tegnologian kehityksen pysähtymiseltä, jos kaksitahtimoottori ei kykene kehittymään ja täyttämään tämän päivän "saastenumeroita". Olisikohan ratkaisu täysin keraamisista osista/pinnotteista tehty kaksitahti, joka käy puhtaalla bensalla ilman voiteluainetta. Warburg ei saanut sitä aikaa autoissa mutta moottoripyöriin ja mopoihin jonkun olisi se tehtävä muuten maailmaan tulee yksi kehitystä rajoittava standardi lisää, että ainut moottori on 4-tahti muita ei osata edes "saastenumeroinnissa" tunnistaa.

Kirjoittaja: Mikko KarppinenSeppo Helen: Mitä vikaa on Yamahassa? Yamaha on tällä hetkellä edelläkävijä crossipyörien 4t-teknologiassa(kotarin ohella). Yamahan nelareilla on voitettu Jenkkien ulkoratamestaruus, 500 maailmanmestaruus, Jenkeissä voitettu supercross-kisa, lukuisia kansallisia mestaruuksia. Kaikki ne siis crossissa. Ei oo Hondalla eikä Suzukilla vielä kaupan hyllyllä laitetta jolla panna Jammulle kampoihin. Lisäksi Yamahan piikki on ollut luokkansa paras jo useamman vuoden jos on uskomista lehtien testeihin ja kisatuloksiin..

Kirjoittaja: Erkki KMitäs Seppo sanoo, ettei nelarin ääni olis kilpamoottorin ääni. Itsellänikin kyllä on 2-T rähjäpyörä mutta "vanhana" brittimotoristina en voi kuin kehoittaa kuuntelemaan Norton Manx:ia jota hienompaa kilpamoottorin käyntiäänta ei ole olemassakaan. Eittämättä kyllä ääni on aikalailla erilainen kuin nelarissa mikä kiertää reilusti yli kymppitonnin.

Kirjoittaja: Mikko KarppinenKyllä minusta yksimukisen nelarin ääni on todella mahtava. Oli hienoa vuosi sitten olla kattomassa Kouvolassa MM-crossia. Lähtö kuulosti hyvältä kun koko rivi isoja pyöriä, joista suurin osa nelareita, ajoi ohi. Oli nimittäin mahtavat soundit!

On vaan hyväksyttävä se tosi asia että parin vuoden päästä ei ajeta kuin nelareilla. Crossipyörien päästöthän ovat vain itikanpaska itämeressä, mutta kaikesta niitä päästöjä pitää yrittää vähentää.

Ei sitä yammun uutta nelaria olekkaan tarkoitettu kilpailemaan 2t 250 kanssa. 2003 voimaan tulevat Fim-säännöt sallivat MM:ssä ajettavan piikkiluokassa 250 nelarilla, 250:issa saa ajaa 400 nelarilla ja 500- luokassa yli 450:lla.

Kirjoittaja: Petri HonkanenKäykääpä aluksi tutustumassa "singeriin" ositteessa: http://www.yamahausa.com/01motorsports/01mcy/4_offroad/yz250f/info_body…

Kirjoittaja: Henri Lehtiöolishan se hyvä että kaksitahtisetkin säilyisi ettei kaikilla olisi nelareita. näin harrastelijana pidän kuitenkin huomattavasti enemmän nelarilla ajamisesta ja (soundeista).ja ainakin 400 ja 426 yamahat tuntuu kestävän harrastuksessa.

Kirjoittaja: Mikko KarppinenJa tietenkin myös Hussella on tosi hyvät nelarit. Ja uusien tulevien koneiden myötä entistä paremmat.

Kirjoittaja: Mikko KarppinenAMA:n säännöt sallivat 250 nelarin ajaa piikkiluokassa. Saahan siellä ajaa 400 nelarilla 250:ssä.

Kirjoittaja: veli jauhiainennäinhän se on. mutta minkäs teet perkule...

Kirjoittaja: Seppo HelenTotta, mutta sehän on aivan perseestä koko lakipykälä. Tuskin tää rähjäpyöräily nyt ihan niitä suurimpia saastuttajia on.

Kirjoittaja: veli jauhiainenideahan on siinä että kaliforniassa on JO kaksitahtiset kielletty ja vuonna 2002 endurossakin on kaksitahtisille vain yksi luokka. siksi näihin panostetaan vaikka et niistä pitäisikään. Tortellikin ajoi jo yhden kisan hondan nelarilla.

Kirjoittaja: Seppo HelenMitä ideaa tossa oikeen on, kaksipuolikas joka juuri ja juuri pärjää piikille ja kaiken lisäksi pörisee vielä kun ruohonleikkuri??? Eikös sen pitäisi pärjätä kaksitahtiselle puolikkaalle, jos tollasia perkeleen pörisijöitä kerran pitää tehdä. Mun puolesta ei tarvis tulla ensimmäistäkään kappaletta Suomeen. Menee kisojenkin katsomisesta täysin fiilikset. Eihän nelarin ääni edes ole kilpamoottorin ääni, jokainen jolla on nurmikkoa saa varmasti kuunella ihan tarpeeksi tollaisia pörinöitä kesän mittaan!!!!!

Kirjoittaja: Lauri JulinHelmi peli varmaan, mutta Suomeen ei kuulemma vielä tänä vuonna niitä saada.

Kirjoittaja: Åke WalleniusEi taida tommonen vingutin olla ainakaan mikään harrastelijan peli. Voi vaan kuvitella kuinka usein kiuasta saa availla ja mitä ne titaanivenat maksaa. Voi olla, että 90-luvun alun husaberg aika on palaamassa ;) Kaksi kiuasta / kisa! Yksi kone jolla voi ajaa harjoitukset ja toinen jolla voi ajaa kisan (crossia). Aika näyttää.

Kirjoittaja: Jani LehtoSyyskuun MXA:ssa on ihan hyvä juttu. Alla on muutamia lainauksia ko artikkelista...

4-tahti /5 venttiilinen. 37 hp. 108kg. Lehti väittää että se on laillinen (jenkeissä) myös piikkiluokassa. (miksihän?). Lehden mukaan se on yhtä nopea kuin 250S (siis 2T) Sekä YZ426F:ssä ja YZ250F:ssä malliltaan sama kaasari (keihin FCR).Vakiona 250F:ssä 37mm kurkulla

Kirjoittaja: Lauri SilvennoinenOnko tosta pyörästä jossain jonkinlaista esittelyä/teknisiä tietoja/kuvia?

Kirjoittaja: Mikko KarppinenPelin pitäisi olla todella hyvä. Jenkeissä ensimmäiset pelit on jo asiakkailla ja heiltä on tullut todella positiivista palautta. BBR-niminen erikoispyöriä rakentava firma oli punninnut yz 125:n ja yz250f:n. 250f oli vain 3 kg painavampi! Ja kaikki jotka ovat pyörällä ajaneet ovat kehuneet sen keveyttä. Ei ole kuulemma piikillä mitään jakoa sille!! Tehoa on suunnilleen saman verran kuin piikissä, mutta nelari on vääntävämpi ja teho tulee tasaisemmin ulos.