Polttoaineensuihkutus on kaksitahtisten tulevaisuutta

Japanilaiset pyörävalmistajat ovat jo lähes hylänneet kaksitahtiset pyörät, vaikka 65- ja 85-kuutioisia niiltä löytyykin. Yamaha valmistaa myös 125- ja 250-kuutioisia, ja heinäkuussa valmistaja julkaisi tiedotteen, missä korostettiin kaksitahtisten asemaa. Se vihjaa, että Yamaha saattaisi olla aikeissa vahvistaa kaksitahtituotantoaan.

Uutinen: Polttoaineensuihkutus on kaksitahtisten tulevaisuutta

Foorumit

Bombardier on kelkkoihin ja perämoottoreihin tehnyt sarjatuotantona 2-t ruiskumoottoreita, voisihan tuon sivulauseesssa mainita.

Hetkinen hyvät herrat!
Suomessa myydään ruiskulla varustettua kaksitahtista tänäpäivänkin. Sellaisella voitettu jopa kilpailuja Suomessa.
Ja mikä oli merkki?
OSSA trial.
http://www.joainternational.fi/
t.
Paavo Kymäläinen

http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_EXP-2
90 luvulla noita kokeiltiin.Oli muistaakseni Dakarissa 4

Terve.

Totta Paavo, jutussa olisi voinut Ossa-trial, joka on edelläkävijänä tällä hetkellä. Mieleeni tuli Ossan kaksitahtinen enduropyörä, jossa on ruisku. Pyörää ei vain ole vielä näkynyt tuotantoversiona. 6/2013-lehdessähän olikin juttua Ossan trialista ja sen tekniikasta.

-Marko Vihriä-

OFFROADPro

Moikka Marko!
Kyllä me se tiedetään, että OffroadPro on ajantasalla. Olihan teillä juttu jo paperilehdessä ruisku OSSAsta.
Siitä syvä kumarrus.
Trial vaan on nyt niin pieni markkina-alue, että ei tule aina heti mieleen.
Olisi tosi kiva nähdä luonnossa tuo OSSAn enduro ja miten se menee.
On aika jännä juttu, mutta näyttäisi suomalaisessa enduromarkkinassa tulevan uusia tuulia:
Marko Tarkkala on ainakin saanut Betan nousuun mediassa. Luhtasuon Sherco näyttäisi myös tulevan. Puhumattakaan Juhan Hussesta.
Joko jo ensi vuonna???
t.
Paavo