Kulkeeko kuutiot ja kestävyys samassa veneessä?

No ni mogulit, vastailkaapas sellaseen hommaan ku pitäs hankkia monttukone ja punnitsen kx250f:n ja kx450f:n eroja. Tarkotus olis joskus ajaa radalla ja sit jotain hiekkamonttu/tie/enduro tyyppistä hommaa ja osaaminen eikä mielenkiinto riitä rassata koneita jatkuvalla syötöllä. 450:nen on tod näk vähä liian iso, mutta olisko se selkeesti kestävämpi amatöörin käytössä (ei ainakaan tulis huudatettua kaasu pohjassa ku uskallus ei riitä :) )? Aiemmin tuli omistettua kakspuokki kakstahti pyssy ja sen kans huomasin et näin aikuisiällä (35v) se crossiradan opettelu oli aikalailla mahdoton tehtävä...terve itsesuojeluvaisto ja olemattomat ajotaidot pistää kampoihin ni tulin siihen tulokseen että ajelen vähä niinku huvikseni/kuntoilumielessä ja jätän isot hypyt nuoremmille/kokeneemmille. Mut jos lasken menemään kaasupohjassa vaikkapa hiekkamontulla ni olisko se 450:nen järkevämpi vaihtoehto kestävyyden kannalta vai ehdottomasti pienempi käsiteltävyyden takia? Mieleipiteitä kiitos. Tarkotus olis hommata käytetty n. 2500€ vehje.

Foorumit

250 merkittävästi helpompi, mutta vaatii selvästi enemmän huoltoa, juuri sen takia, että ajetaan isommilla kierroksilla. Älä missään tapauksessa erehdy ostamaan sitä aikapommi-KX250F:ää (ekat vuosimallit). Henk. koht. en muuta käytettyä pikkunelaria ostaisi kuin Jammun, ja senkin vain pakon edessä.

Ei taida olla suurta merkitystä pyörän kestävyydellä oliko 250 4t tai 450 4t ainakaan harrastelijan käytössä. Suosittelen harkitsemaan sellaista pyörää mikä on helppo ajaa ja miellyttää kuskia. "Molempia joutuu huoltamaan samalla tavalla. "