Ktm exc 300 vm.2007

Kirjoittaja: matti ruuska
viime viikolla kun sain (ostin) kyseisen pyörän niin ihmettelin hieman kun pakoaukon säätäjälle ei tullut mukaan löysempää/jäykempää jousta, onko 06 mallissa tullut kyseiset jouset ??. aikamoiset kuristus viritelmät tehtaalla olivat asetelleet kiinni neula oli joku n1j mallin neula.Mukana tuli kaasuttimeen kaksi vaihto neulaa; n8rh ja n8rw laitoin kiinni tuon n8rh, ja pää suuttimeksi 172 ja tyhjäkäynti suuttimeksi 42. ilma ruuvi auki n.puolitoista kierrosta. ja neulan korkeus säädetty kolmanteen loveen ylhäältä päin. Ihan hyvin tuntui pelittävän.06 malliin on suositeltu n8rf neulaa ? ilmeisesti tuo mukana tullut n8rh neula on pykälä n verran laihempi neula kuin n8rf? Aiemmissa keskusteluissa nordman taisi mainita että -06 mallissa toimii hyvin n3eh neula ? kaasutin pitäisi olla kooltaan kuitenkin sama kuin -07 mallissa siksi ihmettelen vähän näitä neula asetuksia. en ole edes vaivaitunut katsomaan ktm manuaalin suosituksia kun taitavat olla kuristetun mallin suosituksia.
Kirjoittaja: TOM NORDMAN
Millaisilla suuttimilla olette näillä
Kirjoittaja: TOMI REPO
Paljonkos kaasarin säätöjä tarvii rikastaa, kun ilmat viilenee? Nollakelillä? Talvella -15 pakkasessa? Tällä hetkellä suuttimet: 172, 40, neula: n8rg, keskimmäinen lovi, ilmaruuvi: 1,5 auki. Tarviikos laittaa masinolia bensan sekaan? Suojata kaasaria, syyläreitä? Onkos kokemuksia mitenkä kolmesatanen kestää maantie liruttelua? Ilmeisesti pitkiä moottorijarrutuksia tulis välttää? Jep, tää on mulle eka 2-t pyörä.. Tomi Repo
Kirjoittaja: TOM NORDMAN
Turkka: Mielestäni yhtä hyvin kuin tuo PDS7. Nyt alla 88 ja todella vähän esijännitystä (painoa mulla on se noin 90kg). 88 pienellä esijänityksellä on todella pehmeä pinnasta ja kantava. Comp on melkein kokonaan auki ja rebound kiristetty jotain 4 naksua. Testauksia pitää kyllä vielä jatkaa ennen kuin osaa täysin varmuudella sanoa onko kohdallaan. Testaan myös 84:sta. Keula on myös itsellä tuntunut paremmalta kuin 06:sessa. Tosin minulla alkaa toimivaan kunnolla kun comp on hieman kiristetty stanusta tai vakioasennossa. Aikaisemmin on mennyt toisin päin. Keskialueen isku on mielestäni hieman pomppiva. Jostain syystä kerää ilmaa putkiin todella herkästi.
Kirjoittaja: TURKKA HAGMAN
Mun 07 keula toimii yllättävän hyvin ihan stanuna. Aavistuksen se voisi olla pinnasta herkeämpi. Märässä juurakossa se on pikkasen levoton... Toimii joka tapauksessa paremmin kuin 06 keula. Miten Tomppa se sun lineaarinen 84 tai 88 jousi toimii jos on hidasta ja paljon kiviä?
Kirjoittaja: TOM NORDMAN
Siirryin itse käyttämään taas suoraa jousta. 07 tuntuu toimivan varsin hyvin jousella jossa SAG: >40mm / 115 mm (minulla tämä tarkoittaa 84 tai 88 jousta). Mielestäni 07:ssa ei progressiivinen jousi aikaisemmista väitöksistäni huolimatta toimi niin hyvin kuin 06 mallissa. Ongelma tosiaan on tuossa reboud puolella. Laitan tuon progressiivisen takaisin muutaman viikon päästä jotta eron pystyy vielä tarkemmin todentamaan. Palataan tähän. Myöskin tuo aikaisemmin esitetty väite että sytytyskäyrän säädöllä ei olisi merkittävää eroa on osoittautunut kohtuu vääräksi. Kyllä sillä on. Eteenkin väsyneenä tämän huomaa hyvin. Ruuskan kikka laittaa tuo vilkkukytkimeen on hyvä. Miten 07 keulanne ovat toimineet?
Kirjoittaja: matti ruuska
juu teretulemast kattoo mikkeliin, ajattelin kyllä lähteä matkaan marjanpoimijana. lisä härpättimet on vain tällaista harrastelijan vapaa-ajan täyte toimintaa.. taitaa tuossa ktm;män salkussa lukea et "ready to race" joten kyllä sillä stanullakkin varmasti kerkeää.. ;)
Kirjoittaja: Pekka Pitkänen
Tarttee mennä Mikkeliin kattoon miten pakoaukonsäätimen lisähelyt siivittävät kuskinsa nauttimaan ensimmäisistä nousupisteistä kohti parasta A-ryhmää. Noilla säädöillä ja lisäleluilla ei voi hävitä!
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTO
No jo on KTM vienyt säädettävyyden huippuunsa! Onko siellä siis jotenkin toteutettu nestetyyny sinne säätimen jousen taakse (vai sisään?), jonka tyjentymistä estetään säädettävällä kuristuksella? Ulkoapäin säädettävällä kuristuksella? Ei merkki kyllä ihan tällä vaihdu, mutta tuommosta olen kuolannu ja pohtinu kauan.
Kirjoittaja: EETU HEINO
Nyt minuakin rupesi kiinnostamaan! Mistä tuollaisesta hydraulisesta säätimestä saisi tietoa? Muutenkin tuo pakoaukon toiminta kiinnostaa. Jos vaikka joskus kun oppii ensin ajamaan niin rupeaisi oikeen urakalla säätelemään.
Kirjoittaja: TOM NORDMAN
Muistin väärin. Tuo N8RG neulanikin on erikseen ostettu (tuli 06 mallin.mukana).
Kirjoittaja: matti ruuska
asensin tuossa pakoaukon säätimelle ns.hydraulisen iskunvaimentimen, josta saa säädettyä ajon aikana pakoaukon säätimen avautumis nopeutta neljään eri asentoon (säätimellä löysin jousi, punainen väriltään) nyt moottorin luonnetta saa säädettyä eri maastoon sopivaksi ja näin muutaman kerran kokeilun jälkeen voi todeta, että toimii !! . ei enää ranteet veny kivikossa. =).
Kirjoittaja: TOM NORDMAN
Tuo neula mikä minulla on kiinni tuli mukana. Muut suuttimet joudut ostamaan.
Kirjoittaja: TOMI REPO
Tulipa tilattua valkokilpinen -07 300exc kotka. Tuleekohan mukana mitä suuttimia/neuloja? Meinaan vois tilata sit tarvittavat suuttimet etukäteen, jos niitä ei mukana tuu..
Kirjoittaja: TIMO UNKURI
Pekka, kyllä ne on niitä apujousia, punainen löysin , keltainen stanu ja vihreä jäykin. Punasella pakoaukko aukeaa nopeimmin (pienemmällä kierrosluku alueella, koneen luonne agressiivisin) ja vihreällä hitaimmin. Se pääjousi jonka sisään nämä apujouset tulee määrää sen koska pakoaukko alkaa avautumaan ja näillä apujousilla voidaan säätää sitten sitä avautumisnopeutta. Pääjousen esijännitystäkin pystyy säätämään siitä sen päässä olevasta ulkopuolisesta ruuvista jolloin voidaan muuttaa avautumishetkeä.
Kirjoittaja: Pekka Vartiainen
Tässä keskustelussa puhuttiin noista pakoaukon säätimen jousista ja tuli mieleen, kun tuli jokin aika sitten hommattua Ktm sx 250 -06 niin ovatko noi ...jouset ne n. 3 cm pituisia jousia, joita oli kaksi mukana paketissa.?(siis jäykempi ja löysempi). Ja sitten jos saisin tiedon mitä näillä jousilla voi parantaa (tai huonontaa)?
Kirjoittaja: TOM NORDMAN
Näistä suuttimista: Päädyin itse tässä 07:ssa 300EXC Seuraaviin: 172/40 ja neulana N8RG kolmas lovi ja ilmaruuvi 1,5 auki. Pyörä on kyllä uskomaton laitos. Vaikka sisäänajossa tuntui että eipä juuri eroa 06:seen ole on kyllä nyt aika eri mieltä mies. Tehopuolta on kyllä aika paljon enemmän (keskialueella ja alhaalla - VFORCEN läpät?). Enpä ole ennen ajeltukaan nelosella suomienskaa. Tämä tuntuu jopa liian rivakalta ja tuo sytytyskäyrän Smooth asento on otettu käyttöön. Keula on merkittävästi parempi kuin 06 mallissa. Erityisesti kivikoissa ja juurakoissa 07 keula tuntuu todella hyvältä. Krossit on vielä kokeilematta.
Kirjoittaja: Jarkko Kainulainen
Niin ja jäi sanomatta, että painumat kannattaa mitata lyhyen ajon jälkeen iskarit lämpimänän ja rebound -säätö (ulospäinvaimennus) täysin auki.
Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKI
Liikkeissä joissa tehdään muutos lineaari => progressiivinen jousi tehdään kyllä aina myös shimmitysmuutos. Toisessahan progressiivisuus tehdään jousivoimalla toisessa nestevirtauksessa (?). Joku jopa poistaa koko 2:s comppimännän pois käytöstä laittamalla prikan shimmien tilalle. Ja sitten jälkeenpäin saa ostaa kovalla hinnalla uudet shimmit 2:s comppiin...
Kirjoittaja: Jarkko Kainulainen
Staattisen painuman parempi lähtöarvo on enskaan kotarissa lähempänä 45mm ja kuski päällä 115mm. Ohjekirjan arvot ovat huhujen mukaan jääneet 90-luvulle ja omien kokemusten perusteella niillä saa vaan pintakovaa kyytiä ja paljon takapotkuja. Kuten Tom myös sanoi, niin nämä ovat tietysti henkilökohtaisia mieltymyksiä ja jokainen testatkoon omat preferenssinsä. Jos Matti kiinnostaa, niin testaillaan ensiviikolla Hirviaidalla enemmän. Ollaan muistini mukaan ennenkin ajeltu porukalla.
Kirjoittaja: TOM NORDMAN
Matti: Saitko sen kontrolloimattoman paluun rauhoittumaan? Pitikö laittaa iskariin paluuvaimennuksia kuinka paljon? Itsellä oli sama ongelma jonka sain korjattua sisäiänmenon vaimennusta avaamalla reilusti. Liene mistä johtuu, mutta paluuvaimennukset jos laittoi liian kireälle (hitaalle) tuo rupeaa pakkaamaan ja kun kyseessä on progressiivinen jousi, niin pakkaantuessaan sinne noin 8-9kg:n alueelle antaa aika mojovasti pyllylle. Tuo esijännityksen vaikutus ja ero progressiivinen vs. lineaarinen on aika merkittävä. Progressiivinen jousi kuin jäykkenee mitä enemmän siihen laitetaan esijännitystä. Lineaarinen taasen ei jäykkenee. Näin ollen jos verrataan alusta yhtä jäykkää jousta mutta toinen on progresiivinen on esijännityksen määrä ja pyörä voi olla silti samalla korkeudella. Ajossa tämä voi tuntuakkin suuntaan tai toiseen paremmalta. KTM:n SAG arvojen toleranssit ovat todella isot joten yhtä oikeaa jousta ei ole kenellekään eikä kuin viitteellisiä SAG-lukuja. Preferenssi ratkaissee. Sirkku: Lineaarinen on sekä 06 että 07 mallissa hyvä (ja pogresiivinen ehkä parempi). Lineaarinen itsellä toimii paremmin talvella ja vain ajettaessa perinteistä enskaa. Progressiivinen taas on mielestäni parempi omaan ajomieltymykseen: Enskaa ja Krossia sekaisin.
Kirjoittaja: matti ruuska
suurin syy tuohon jousen vaihtoon oli itselläni se et vakio jousi 76 ei mene valmistajan antamiin suositus painuma mittoihin. eli kun pyörä pukilta alas ero sais kai olla n.30-40mm ja kokonais painuma n. 100mm. nyt tuolla 76/95 jousella näyttää pelaavan hienosti noilla suositus mitta-arvoilla, talvi ajossa onkin sitten hieman löysempi jousi paikallaan, 66/86 tai 71/90. varsinkin kesällä ajaessa mielestäni ajoasennolla on myös merkittävä vaikutus tuon takaiskarin toimivuuden kannalta, mitä enemmän saa painopistettä takaiskarin päälle niin tuntuisi pelaavan paremmin, ohjaus tangon siirto pykälän verran taakse pain auttoi jo kummasti. nyt olis 7 tuntia ,ajotunteja -07 kolmisatasen mittarissa.. ja toinen kytkinkoppa laitettu jo tilaukseen ..
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTO
Jos tarkemmin muistellaan, niin ehdotin ongelmiesi luonteen vuoksi siihen progressiiviseen jouseen siirtymistä YHDESSÄ iskarimuutoksen kanssa. Aika pepullaan pitää olla shimmitys tehdasasetuksessa jos se toimii paremmin prog. kuin lin. jousen kanssa, jolle se kuitenkin on suunniteltu (?).
Kirjoittaja: MIKKO NOUSIAINEN
jottei keskustelu tyrehtyisi rohkenen heittää kysymyksen: onko missään pyörässä vakiona iskarin säädöt optimaalisesti kohdallaan? itse tätä on vaikea uskoa todeksi sillä kuskit ajavat eri maanosissa, eri tyyppisillä radoilla/maastoilla ja eri vauhdeilla jonka lisäksi mahdollisesti on omat mieltymyksensä alustan luonteesta tekevät itävaltalaisinsinöörin (siis kun alettiin puhua ko. merkistä, mutta pätee varmaan yleisesti kaikille merkielle) työn suhteellisen haastavaksi. ja tästä irtoaa illan väittämä: tehdasasetus (simmitys+jousi) on VÄHITEN VAARALLINEN vakiopainoiselle (78kg?) kuljettajalle joka ajelee sorateillä satunnaisesti jopa ojan yli mutta kulkee myös työmatkat samalla mopolla! tästä luonnollisesti seuraa että kyseiset säädöt ei ole lähellekään ihanteellisia suomienskaan (tai crossiin, jossa voi mahdollisesti olla lähempänä?). edelleen ilman omaa etua hakien sanoisin että perussäädöillä harrastuksen maksimaalinen nautinto jää kokematta! kukaan tosissaan kilpaileva kuljettajahan ei vakiosäädöillä mene vaan on on käyttänyt alustan "super-racing"-pajalla hakemassa nopeammat säädöt! ;-) joka näköjään toimii myös loistavana myyntiargumenttina käytetystä moposta huippuhintaa hakiessa! minähän tietysti ajelen omaa vauhtiani kesällä progressiivisella ja talvella lineaarisella jousella, sillä sehän on tietty ainoa oikea vaihtoehto! ;-) niin ja pari simmiäkin on vaihdettu...
Kirjoittaja: TOM NORDMAN
Luotan kokeneempien neuvoihin ja omiin havaintoihin. Sirkku: oletko unohtanut sen neuvon mitä annoit minulle kun 06:sen sain. Sanoit että jousi kannattaa heti vaihtaa progressiiviseksi. Itse epäilin tätä ja ajoin lineaarisella vuoden kunnes uskoin WP:n tunnettua ex-inssiä. Tosin tuon progressivisen kanssa säätöjen haku kesti aika kauan. Tässä 07:ssa tuo progressiivinen toimii aivan yhtä hyvin kuin 06:sessa. 07:n keula on muuten merkittävästi parempi kuin 06:sen. Edessä 4,2 jouset (300 EXC 07) jo vakiona ja merkittävästi vähemmän esijännitystä kuin 06 mallissa
Kirjoittaja: Kees van Niftrik
Kotariin progressiivinen jousi on helpommin perusteltavissa, kun swingistä puuttuu vivusto.
Kirjoittaja: Jarkko Kainulainen
Niin ja ainakin netissä pyörineiden 07 manuaalien mukaan 07 iskari on erilainen 06 verrattuna, joten samat neuvot eivät käy molempiin välttämättä yksi yhteen.
Kirjoittaja: Jarkko Kainulainen
Kyllä noin teoriassa progressiiviset jouset tarvitsevat erilaisen simmityksen. Varsinkin rebound puolella, jossa progressiivisen jousen muuttuva jousivakio alkaa aiheuttaa takapotkuja jos reboundpakkaa ei korjata samassa suhteessa. Progressiivisen jousen hyödyt lienevätkin enemmänkin vaimennuspuolella. Eli samalla jousella voi ajaa pientä ja suurta pattia (ja jopa hyppyjä) jousituksen pohjaamatta. Näin siis teoriassa, käytäntö riippuu monesta muustakin asiasta. Sen verran vielä Tomille tuosta esijännityksestä. Esijännityksellä säädetään pyörän ajokorkeus, sen kiristäminen ei vaikuta pohjaamiseen. Omien kokemusten perusteella myös lineaarisen jousen saa toimimaan hyvin jos iskari on oikein simmitetty ja esijännitys ja jousi ovat kuskille oikeat. Uusissa kotareissa on vanhoihin verrattuna huomattavasti löysemmät takaiskarin jouset ja enemmän vaimennusta kuin vanhoissa. Luulen, että suurimmalle osalle kuskeista vakiotakajouset ovat liian löysiä, mutta totuus löytyy tietysti jokaisen itse testaamalla :) Tämä progressiivinen vs. lineaarinen jousi on muuten aika ikuisuuskysymys. Mitä olen aiheesta lukenut ja jutustellut, niin aika paljon tämä jakaa mielipiteitä ihan ammattilaistenkin keskuudessa ihan Suomea myöten. Mitä tulee iskunvaimennukseen yleensä, niin siihen kannattaa satsata ihan perusharrastajankin. On se mukavampaa harrastaakin jos jaksaa ajaa yhden kierroksen sijasta kaksi ja kädet, jalat ja selkä ei ole aina hapoilla kun pyörä vikuroi minne sattuu. Erot ovat vakiopyöriin verrattuna (varsinkin kotareissa)käsittämättömän suuria.
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTO
Kuinka insinööri voi edes ääneen sanoa tuollaista? Tutkaile tilannetta vaikka RC-piirin avulla ja mieti, mitä tapahtuu jos vaikkapa väliaineen permitiivisyys muuttuu kesken värähtelyn. Jospa se resistanssikin muuttuisi samaan tahtiin? Oikeesti Tom, jos mikään linkullinen systeemi voi toimia oikein iskari+jousi läpi liikealueen, niin sama iskari ei voi toimia lin. ja prog. jousella yhtä lailla. Voihan se toki olla, ettei se ole ollut ihan täydellinen sen lineaarisen jousen kanssa ja nyt se on toiseen suuntaan epätäydellinen, mutta sinulle mieleisempi. Subjektiivinen osuus: Minusta iskarien hyvä toiminta lisää lähinnä ajomukavuutta. Kuski kuitenkin sopeutuu pyörään ja muutos tuskin koskaan tuo heti parannusta. Pidemmän päälle se luo ainakin mahdollisuudet parantaa vauhtia, sillä onhan toimiva paketti kuitenkin parhaan pidon edellytys. Mutta kuinka moni meistä täällä oikeasti muka ajaa enskaa pidon rajoilla muuta kuin jossain mäessä...ja silloinkin se yleensä pilataan sutimalla raivoisasti. Ehkä se kuitenkin on niin, että niillä iskareilla ajomukavuuden ohella tehdään ajamisesta kevyempää, kuntoa säästävämpää, helpompaa.
Kirjoittaja: TOM NORDMAN
Kyllä ne iskarit toimii sekä lineaarisella että progresiivisella jousella ilman iskarien muutoksia. Tuo 06 ja 07 takapää toimii todella hyvin lineaarisella jousella ja mielestäni ehkä paremmin progressiivisella. Progressiivisen etu on se että erityisesti voi pitää pientä esijännitystä (herkkä kivikossa) jousituksen siltä pohjaamatta krossia väännettäessä. En uskonut tätä PDS jousen etua ennen kuin kokeilin
Kirjoittaja: MIKA HAGREN
Kertokaapa tyhmälle että mitä kuinka paljon hyötyä harrastajalle on näistä jousen vaihdoista?vaikuttaako suoraan kelloon vai onko vaan mukavampi ajella?
Kirjoittaja: VILLE KOIKKALAINEN
Kyllä se vaikuttaa ajoon pitemmän päälle. itellä oli vähän aika sitten mis oli eessä ja takan öhlins niin se paransi vähän kierrosaikoja ja oli mukavempi ajaa.
Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKI
Se ero huonon ja hyvän iskunvaimennuksen välissä on tähtitieteellinen. Kun pääsee kokeilemaan pelimiehen jousitusta ero "stanuun" on todella merkittävä. Ja ainoa asia joka normaalikuljettajan vauhtiin vaikuttaa on iskunvaimennus. Kivikot on myrkkyä (ja röykytkin) huonolla iskunvaimennuksella. Ja niin kuin Sirkku mainitsi en usko että uudet lineaarijousella olevat iskarit voivat toimia kunnolla pelkästään vaihtamalla progressiiviseen jouseen. On myös muutettava shimmitystä. Ja siitä se hauskuus alkaa...
Kirjoittaja: TOM NORDMAN
Laita sisäänmenon vaimennus täysin auki ja neljä kiinni ja paluu siitä vakioasennosta noin 2-4 kiinni. Takana staattinen SAG 40mm ja baanalle. Tuo progressiivinen toimii hyvin näillä säädöillä omien testieni perusteella.
Kirjoittaja: SIRKKU KANNISTO
Vaimennukset ja jousi ovat yhdessä toimiva kokonaisuus. Lisäksi takaiskarin kiinnitysgeometria on osa takapään jousi-vaimenninpaketin toimintaa. En näe mitään syytä olettaa, että shimmitys voisi tehdasasetuksena olla sama lineaarisella ja progressiivisella jousella, sillä jos se toisella toimii niin ei toisella. Eli laitettaessa vain progressiivinen jousi lineaarisen tilalle, tulee vääjäämättä suuremmilla joustoilla tilanne, jossa vaimennusta ei ole tarpeeksi mikäli se pienellä joustolla on sopiva.
Kirjoittaja: matti ruuska
muistaakseni kotarit tuli enskat ainakin -03 malliin asti progressiivisella jousella jo uutena, en tiedä onko kustannus syistä vai miksi siirrytty sen jälkeen lineaariseen jouseen, iskarin itsessään tulisi toimia samoilla shimeillä oli lineaarinen jousi tai progressiivinen, lineaariset ovat pituudeltaan yleensä 250mm ja progressiivinen 260mm.
Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKI
Mites se takaiskari toimii kun se on lineaarijouselle alunperin säädetty?
Kirjoittaja: matti ruuska
jep. takaiskarissa on vain progressiivinen jousi muuten stanu. sähköstarttia ei ole , enkä huolisikaan.. , hinta kuulemma noussut muutaman satasen? viime vuotiseen verrattuna. sen verran kysyisin et mikä luistin on -06 mallissa, 07 seiskassa on seiska numeron luistin ja näitten uusien saaste määräysten vuoksi on luistimen alapäähän keskelle koneistettu muutamallan millin kokoinen ura ! crossimaleissa tätä uraa ei ilmeisesti ole joten onkohan neulat myös eri sarjaa silloin ?
Kirjoittaja: TOMMI KIVIMÄKI
Vaihdoitlo takaiskariin pelkästään progressiivisen jousen alkuperäisellä shimmityksellä?
Kirjoittaja: matti ruuska
Jep. nyt on tullut säädeltyä ja väänneltyä.. tuo neula n8rh on aivan liian laiha neula.. putki sinertää alkukäyräyrästä ja jäähdtytin neste käryää .. nyt oli tänään testissä n3eh neula sama kuin nordmanilla ja oikein hyvin pelitti, neula säädetty keskelle ja ilmaruuvi puolitoista kierrosta auki. ja näkyy olevan tuo sytytysennakon säätö piuha tankin alla, lisä varusteena SAA HANKKIA erilisen on/off kytkimen ohjaus tankoon jos haluaa, itse otin vilkun kytkimen tuohon tarkoitukseen, en nyt kuitenkaan mielestäni huomannut kovin suurta eroa tuossa kytkimen aiheuttamassa tehon muutoksessa? ja juuri siitä syystä kun on tullut tämä sytytyksen säätö mahdollisuus niin sen takia vakiotoimitukseen ei kuulu kuin yksi kappale pakoaukon säätimen jousia,standardi on se medium jousi, nyt on lisäksi kiinni tuo ktm racing putki niin hyvin naukuu myös ylhäällä kun pehmeillä hiekka osuuksilla käy ajelemassa. takaiskarista sen verran et kun kääntää paluuvaimennuksen tiukimpaan asentoon niin nopeahkolta vaikuttaa silloinkin.. no loppu vaimennus tulee äijän selkänikamista, ready to race ;)
Kirjoittaja: TURKKA HAGMAN
Eikö se startillinen 300 cc tule loppuvuodesta?
Kirjoittaja: AKI IMMONEN
Mikä oli 2007:n lähtöhinta, onko noussut ?
Kirjoittaja: JONI WESTMAN
joku on koijannu apinaa!
Kirjoittaja: TOM NORDMAN
Matti, Oletko huomannut että siinä uudessa pyörässäsi pitäisi olla kaksi moodia sytytykselle: SX and EXC? Oliko tämä kytkin jo mukana pyörässä vai pitääkö tämä moodi vaihtaa jostain
Kirjoittaja: Kees van Niftrik
Ne on förannu sun paketista puolet kamoista.
Kirjoittaja: TOM NORDMAN
Kuulostaa siltä että olet saanut ehkä suomeen tuoduista ensimmäisen pyörän ja toimituksesta uupuu tavaraa (pyörä purettu laatikosta ja pällistelty isommalla porukalla). Pyydä myyjältä jälkitoimituksena nuo mitä siihen mukaan kuuluu (ehkä); Sivumuovit, ylimääräinen putsari, tupit ja tarrat. Kokeile nostaa sitä neulaa pykälä/pari niin voi ajo rauhoittua jo sillä. Pakoaukon säätämisen jättäisin viimeiseksi vaiheeksi. Itselläkin kesti hetken että sai tuon kaasarin toimimaan. Sillä ilmaruuvilla voi myös kokeilla rauhoittaa tuota peliä. Ei se pyörä niin kauhean terävä kyllä ole
Kirjoittaja: matti ruuska
kyllä luvattiin että ns. promokitti ois tullu mukana, mutt ei vaan tullut. eli promokitissä ois pitänyt olla kai vissiin; muovit, tarrapohjat,tupit,ilmaputsari. ilmeisesti suurimmassa osassa pyöriä on ollut tällainen muttei kaikissa. laitoin takaiskarin jouseksi progressiivisen 72/95 ja ktm racing pakarin, nyt tuntuu ett takaiskari menee mukavammin patikkoa ajaessa. ja kun laittoin ihan 3mm korotus prikat ohjaus tangon kiinnikeiden alle niin ajo asentokin korjaatui mieleisemmäksi. nyt tarvis vielä testata öhlinsin takaiskaria kun sellainen on jo entuudestaan. näky olevan tässä 07 mallissa neken merkkinen ohjaus tanko? merkki ei ole kyllä entuudestaan tuttu.pyörän mukana tuli avain jolla voi kiristää tuota pakoaukonsäätimen jousta, mutta kuulemma siihen ei kannata kajota vaan mieluummin vaihtaa koko jousi, tarvii kysyä noita jousia vielä motoseinäjoen myyjältä, jos sellaiset tulisi vaikka jälkitoimituksena. eipä ollut muuten siinä ktm salkussa wp iskareista omia manuaaleja ollenkaan.. tuntuu et pyörä vastaa kaasun liikeisin todella herkästi, joten saattaisi hieman rauhoittaa ajoa jos saisi kireämmän jousen tuohon pakoauton säätimelle, en tiedä auttaisiko tuo rikkaaman neulan vaihto samaan asiaan. t-ruuska-
Kirjoittaja: TOM NORDMAN
06:sen mukana tuli pakoaukonsäätimen jouset. Näillä itse ajelen edelleen: 172/40/N3EH lukkosokka keskelle ja Ilmaruuvi 1,5. Tosin näillä helteillä on pitänyt vielä vartin verran avata tuota ilmaruuvia jottei ole liian paksulla. Osa porukoista ajaa tuolla neulalla mikä sinullakin. Muistaakseni nostettu pykälän ylemmäs eli toiseksi alin tai alin lovi. Kannattaa laittaa nuo säädöt tuohon aika paksulle niin pääsee tuo pyörä oikeuksiin väännön kanssa. Onnea uuden perheenjäsenen johdosta. Tuliko mukana toiset muovit?
© 1999-2013 OFFROADPro | JMS Nordic Oy