Ktm 250exc-racing vm. 06

Kirjoittaja: jussi pesonenElikkäs röpöttää 1 -ja 2-vaihteella, eli joutuu luistattaa kytkintä reippaasti että pääsee metsässä hitailla pätkillä eteen päin. Suuttimiet olen hankkinut uudet, 40 ja 168, neula 4:teen ja 1,5 kierrosta sitä ruuvia. Joku sano että olis tässä kyseisessä mallissa tyyppi vika, koskien jotain kiihdytyspumppua?! Onko kokemuksia? Tänks.

Kirjoittaja: TIMO KOSKIJoo nyt on pakko kysyä vaikka itellä noin uuteen pyörään olekkaan mahdollisuutta ja vanha mopo vielä toimii. =)

Niin siis jos kerran joka pyörä on yksilö niin miksi ihmeessä ne suuttimein numerot pitää viilata pois? (Toki on selvä että olette keksineet jotain mistä haluatte ns ottaa hyödyn pois?).Mutta jos kerran teillä pyörät dynotaan ja muuta niin miksi me tavan harrastajat ei voitais itse kokeilla noita säätöjä ilman dynoo ja jos sitten tarvetta niin tuoda teille hienosäätöön?

Ja tässä kohtaa ihmettelen myös sitä että jos kerran pyörässä jokin tuollainen selkeä toimintavika on niin miksi teidän suunnalta ei ole infottu maahantuojaa jotta tuo vika /ominaisuus olisi korjattu jo ennenkuin pyörä myydään tavan kuluttajalle?

Tiedän toki että teidän kauttanne huolttamanne pyörät toimivat kuin kello ja se onkin hyvä ja hieno asia ,sitä en suinkaan kyseenalaistakaan vaan ihmettelen mistä tämä ihmeelllinen salamyhkäisyys tässä asiassa?

Meistä kun monella ei ole varaa maksaa kuutta tai seitsemää sataa euroa siitä että pyörässä jokin selkeä tuollainen korjattava vika on.....=( ja vielä ilmeisen helposti ilman dynoakin.

Ja vielä tarkennukseksi tähän loppuun että tarkoitus EI ole kyseenalaistaa teidän hyvää korjaamo ja liiketoimintaa muuten mutta selvennystä tahan asiaan kaipaa aika m

Kirjoittaja: JUHA LAAKSOTerve!
Pyörää ei tarvitse sen jälkeen enää itse säätää, vaan niinkuin mainitsin niin asiakas saa mukaan säädöt sekä kesä- että talvikelille, eli kokonaisuudessaan skaalalle -15 - +25 astetta. Oletamme että jos tuon alueen ulkopuolella ollaan(ja joku vielä lähtee ajamaan) niin kaasuttimen toiminta ei tule olemaan ainoa ongelma.

Kirjoittaja: TERO OLLILAVaikka mulla ei kyseistä pyörää enää olekkaan niin palaan tähän asiaan!Nimenomaan kerroitte että se on tyyppivika ja että kotarin tehdas ei ota siittä vastuuta,mutta te hoidatte asian kuntoon takuuna jos pyörä ostettu teiltä.Tämähän loistavaa palvelua teiltä ja muutkin vois ottaa siittä mallia.Sitä vaan ihmettelin että suttimista numerot hiottu pois jne....aika vaikeeta säätää pyörää jos kelit muttu jos ei tiedä mikä suutin siinä nyt!

Kirjoittaja: jussi pesonenJyväskylässä vein Bike forumiin laajavuoreen ja maksi 50 egee ja vehkeet soi, säätivät vain sen kiihdytyspumpun ja oikeat suuttimet.

Kirjoittaja: JUHA LAAKSO
Vastaan Tawastia-Biken nimissä keskusteluun!
Emme ole missään vaiheessa puhuneet "tyyppiviasta" tai viasta yleensäkään tässä asiassa. Joku voisi sanoa ominaisuus, mutta meidän filosofian mukaan kaikki mikä on korjattavissa ei sitä ole. Tämä kaasuttimesta johtuvan "toimintahäiriön" olemme kokeneet sen verran isoksi haitaksi varsinkin harrastajakuskien keskuudessa että korjasimme tämän ongelman takuuseen(oma takuu, ei KTM) heille jotka pyörän (250EXC-F, 250SX-F, 400/450/525EXC-R ja 450SX-F) ovat meiltä ostaneet. 250EXC-F:ssä tämä on todettu kaikista suurimmaksi ongelmaksi, varsinkin ajettaessa hidasta "suomienskaa". Kiihdytyspumpun ruuvin säädöllä ja suuttimien/neulan, vaimentimen vaihdolla ja tps-anturin säädöllä tätä saadaan lievennettyä, mutta ei poistumaan. Mitään ohjeita emme voi netin, sähköpostin tai puhelimen välityksellä antaa, koska jokainen pyörä on yksilö ja vaativat esim. erikokoiset suuttimet toimiakseen HYVIN. Koska töillämme on aina takuu,haluamme ne myös tehdä niin että asiakkaat voivat olla tulokseen tyytyväisiä. Hinta-arvio 300-700 on iso, mutta perustuu ensinnäkin lähtökohtiin, nykyisiin säätöihin, putkistoon, voimmeko hyödyntää vanhoja suuttimia ym. Työosuus on tästä n. 240

Kirjoittaja: jussi pesonenJoo sanovat et 300-500

Kirjoittaja: TIMO UNKURIJussi, ei noissa mitään tyyppivikoja ole, itselläni oli -05 ja toimi loistavasti, tuskin toi -06 huonompi on.
Säädöt oli muistaakseni 42-45, 172-175, OBETP#5, seosruuvi 1,5-2 auki.
Ei kai sulla ole jokin kuristusneula siellä kiinni?
Kannattaa varmistaa vaikka KTM-Nordicista/Hande oikeat säädöt.

Kirjoittaja: jussi pesonenSiis tarkotatko että varaan ajan huoltoon vai kysyn vaan neuvoa?

Kirjoittaja: TERO OLLILAMulle sanoivat että tuo mopo tänne niin laittavat kuntoon ja maksaa 700

Kirjoittaja: TERO OLLILATawastia-Bike heiltä kuulema löytyy kyseiseen vaivaan lääke.