kakspyörä oy

Onko jollain muulla kokemusta kyseisestä firmasta?

Teetin iskarihuollon hondan pikkunelkkuun joka oli ajettu 60h kakspyörä oy:ssä heinäkuussa 2013.
Pari kuukautta sitte ihmettelin talliin mennes että mitä märkää on hondan etupyörän alla ja vanteessa.Hetken ihmeteltyä huomasin iskarien valuttaaneen öljyä ja myös paluuvaimennussäätöruuvit pyörineet erittäin nihkeästi huollon jälkeen.
Iskarihuollon jälkeen pyörällä ajettu 7,5h harraste krossia.
Laitoin viestiä kakspyörälle niin ei kuulemma ole minkäälaista takuuta enää vaikka ajettu niin vähä ja kuulemma kun pyörä seisoo vähä pidemmän ajan niin tiivisteet ottaa itteensä ja sitte jos ajaa kurakelillä niin voi ruveta heti vuotamaan.
Takaiskariin vaihdettiin vain öljyt koska ei olleet saaneet tiivistettä ja se ei vuoda vieläkää ja tuntia iskarilla nyt n.71h

Vähä ihmetyttää koska orkkis tiivisteet kesti edes kumminki 60h eikä vuotanu ja pyörä kumminki välillä seissyt yli puolivuotta.

Onkohan iskariille tehty muuta kuin öljyjen vaihto vai mikä voi olla syynä vuodolle?

Foorumit

Voi voi, tuskin huollon vika jos vuodenpäästä vaimentajat vuotaa. Se ajamattomuus on pahempaa tiivisteille kuin säännöllinen liike. Jos huolto olisi tehnyt jotain väärin, niin vaimentajat olisi heti ajossa vuotaneet. Eikä tiivisteiden tarvitse olla edes rikki vuotaakseen, vaan välissä voi olla epäputauksia mitkä voi putsata tiivisteen putsaus työkalulla. On hyvä ettei liike tankannut pyörää.

Miksi alkuperäiset ei oo ruvennut vuotamaan ja paluuvaimannussäädönruuvit pyöriny nihkiästi huollon jälkeen?

Vein sillon iskarit huoltoon ja sanoin että kerran ihmettelin että miksi etupäässä ei vaimennus toimi kunnolla ja kun avasin iskarit niin toisesta oli iskarinpää alhaalta irti niin sielä sanottiin että ne vetää sielä pulttipyssyllä ne kiinni yleensä vaikka huoltomanuaalis sanotaan että ei saa käyttää paineilmatyökaluja.

Tosta stefan vuotamisesta joskus vuoden päästä ei tosiaan voi paljon johtopäätöksiä vetää. Säätöjen jäkittäminen ja muu mahdollinen spedeily on tietty eri asia.

Ikäväkyllä näissä kuramopoissa nuo etuiskarin stefat on kulutustavaraa. Välillä voi ajella huoletta 50 tuntia samoilla stefoilla ja välillä 5.

99% kyse ei ole huoltofirman huonoudesta, vaan ihan muista asioista.

Iskarin pinnalle ei paljoa tarvitse kuraa/savea kuivua kun se rikkoo stefan jonka jälkeen iskari alkaa vuotamaan.

Toisaalta, mistä se huoltofirma voi olla varma että pyörällä on oikeasti ajettu vuodessa 7,5h harrastecrossia?

PS: Meillä harvoin iskarit radalla vuotaa, kyllä ne lätäköt löytyvät yleensä tallista tai autosta ;)