Ei Roczenin vuosi supercrossissa

Alkukaudella vahvasti ajanut Roczen koki kovia neljännessä osakilpailussa, missä häneltä jäi yksi iso hyppy vastamäkeen. Oakland toi vain kuusi pistettä.

 

Sen jälkeen irtosi nelos- ja pari kakkossijaa, mutta Atlantan ensimmäisessä kilpailussa mies oli kaatua karsintaerässä radalla, mistä hän ajautui ulos ja liukasteli betonilla nurin päin seinää loukaten vasemman jalkansa.
Uutinen: Ei Roczenin vuosi supercrossissa

Foorumit

Mielenkiintoinen sarja ja tämänkin sarjan seuraamiseen voi näköjään jäädä ns."koukkuun". Mutta onhan kuskeinakin maailman parhaat lukuunottamatta villapotoa. Ennen sarjan alkua jo pidin vahvimpina Roczenia ja Dungeyta. Kaksi vähän poikkeavaa kuskia. Roczeni erittäin nopea, agresiiviinen, hieman malttamaton ja "kaikki heti peliin" kuski. "hyvä aihio" voittajaksi. Mutta ei vielä tälle kaudelle. Dungeyn tuleminen näkyi jo kolmannen osakilpailun jälkeen kun "lukko" aukesi ja Dungeyn "ylivoimainen" ajotekniikka,ajolinjat ja laskelmoiva kisan lukeminen ja siihen vielä tarkat ajolinjat tekevät hänestä kyllä voittajasuosikin. Siihen kun lisätään hyvät fyysiset ominaisuudet. Satuin ystävän kautta näkemään n.vuoden takaisen kuntotestituloksen. Testaajat olivat ihmeissään Dungeyn hapenotto ominaisuuksista kun mentiin sille alueelle missä syketaso alkaa normaalisti hiipua niin dungey pystyi vielä nostamaan uskomattoman paljon tehoja. Vertailukohtana testaajat kertoivat että he ovat testanneet eri lajien maailman huippuja, pyöräilijöitä,triathlonisteja,maratoonareita ym. ja minkään muun lajin edustajista ei ole löytynyt vastaavanlaista joten dungeyn "leirissä" nämäkin asiat on hoidettu kuntoon. Tästä innostuneena/ valmentajana löysin artikkelin eräästä jenkkilehdestä jossa hän kertoi harjoittelustaan,valmentajastaan ("ei ollut isä") eipä tarvinnut ihmetellä jos tulosta tulee ja olihan siinä joka päivälle mentaaliharjoitusta eli kaikki pikkuasiatkin otettu huomioon. Vaikka lajina supercross on vähän "etäinen" perinteiselle ulkoratojen ajajille niin perustekniikka ei eroa ulkoradoillakaan ajetuissa siellä vaan tempo on nopeampi ja ratkaisut on vaan tehtävä nopeammin ja tietysti "attackia" pitää löytyä nyt ja heti vähän niinkuin kamppailulajissa. Ei saa jäädä nukkumaan tai turpiiin tulee.Vauhdin lisääminen tarkoittaa vaan sitä että pitää ajaa välillä "riskin rajoilla" ja kun vielä pysyy ns. "tekniikan päällä" niin vauhtikin kasvaa.
Mukavia katseluhetkijä! Tapio Kokkonen

Joo, koukussa ollaan täälläkin. Kannattaa myös katsoa AMAn supercrossiin liittyvät Behind the dreamit. Pahinpaan odotteluun joutuu vielä katsoa arenarossitkin :)

Kannattaa katsoa behind the dreamin eka tuotantokausi, joka on paljon parempi, tämä uusi tuotanto kausi on melko kehno kun ainakin ohjaaja vaihtui. Samoin kannattaa kattella moto inside the outdoors sarja.