250 4t vai 250 2t harraste pyöräks

hei! olen hankkimassa 250 4t tai 250 2t pyörää ja parit kysymykset askarruttavat
4t pyörän
-huolto miten vaikeaa olen availlut 125 2t pyörän koneita eniten mietityttää ajoitukset ja kansihommat
-kone remppojen hinta? ja kauanko rempatulla koneella ajaa harraste enskaa hiekkamontulla ja metsäteillä
2t pyörän
-kulutus mitä 250 2t syö keskimäärin
-koneremppojen hinta?
-250 2t kestää harraste ajossa aika kauan ilman remontteja?

elikkä pudjetti olisi noin vähän päälle 2k ja pyörä olisi tulossa harraste ajoon ehdotelkaa pyörämalleja ja kertokaa kokemuksia!

Foorumit

osta Suzuki rm 250 vm 2004-08 hyvä peli ja ajelee 100 tuntii ainaki harrastelija pelkästää putsarii pesemällä ja öljyjävaihtamalla,ellei sitte osu joku huonolla käytöllä ollu yhteishyvämopo eteen mikä kannattaa jättää ostamatta...tai vanhemmat 525 ktm ,on kestomopo kans ja ei tartte ruuvata kokoajan..t kale..hiekkamonttu riivaukseen ainaki käyt 250 4t pelit jättäsin ite väliin..

Reilu kahden donan budjetilla itse jättäisin ainakin nuo nelitahtiset kokonaan väliin. Jotain yamahan yzf/wr:ää voisin vielä harkita. Tunnen muutamia veteraani iässä olevia jotka on ajaneet noilla wr yammuilla 200h tekemättä mitään koneelle (öljyjä ovat tietty vaihtaneet). Ja mitä "rahikaisen" kehuihin suzukin rm:ään tulee niin itselläni oli tuo viimeinen k8 malli..kampiakselin laakerit leipoi 100h kohdalla ja vaihteisto kirjaimellisesti räjähti 120h tienoilla..mutta eipä sellaista vehjettä taida ollakaan mikä ei hajoaisi. Itse lähtisin suosittelemaan yamahan ja ktm:än tuotteita. Jeps!